Abon Ikan Pak Gondo
a . b . c . d . e . f . g . h . i . j . k . l . m . n . o . p . q . r . s . t . u . v . w . x . y . z . all

Buatmu Ibu

Album : Kalimah Cinta
Munsyid : Aeman
http://liriknasyid.com


 


Ibu? bergenang airmataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tidak pun kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu telah terkorban
Tak dapat ku balasi
Akan semua ini
Semoga Tuhan membekati kehidupanmu ibu?

Ibu? kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang kau berikan

Ibu? kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letaknya syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah, Tuhan?
Ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana

Senilagu: Isman Isam (Hijjaz Records)


Sumber http://www.hijjaz.com.my
--------------------------------------------------------------------------------
Dapatkan lirik-lirik nasyid di http://www.liriknasyid.com
eXpresi PENYEGARAN diri
--------------------------------------------------------------------------------
[submit 31/08/2004] . [ambil lirik] . [92505 klik]





Ada 119 Komentar terhadap lirik "Buatmu Ibu"

Silahkan mengisi komentar



«-- Ketik : bismillah •

  • 08/02/2016 11:26:30 Fauziah dari lahad datu:
    menangis bila dengar lagu nie...
  • 18/09/2015 22:21:14 acik dari kuala lumpur:
    Setiap kali dgr lagu ni mesti teringat kat ibu yg bru je meninggal dunia..acik rindu ibu sgt2, moge ibu tenang disana..sayang ibu dunia akhirat.. :'(
  • 25/11/2014 18:39:45 izzah dari kuantan:
    alfatihah for my mum.. i miss u a lot.. thanks for everything
  • 21/09/2014 08:43:17 amirul aiman dari slim river:
    Ibu maaf kan dosa aiman .....doakan saya mendapat semua A dalam semua pelajaran di sekolah maahad al-abbasiah ....Amin
  • 18/09/2014 19:50:18 aiman dari kampong:
    Ibu maafkan dosa anak mu ini .........